Skip navigation

Serce jest tylko jedno, więc należy o nie dbać. Jednak najczęściej zaczynamy się o nie troszczyć dopiero, gdy zaczyna chorować. Zdajemy sobie wtedy sprawę z tego, że można było temu zapobiec prowadząc zdrowy tryb życia oraz stosując zdrowe odżywianie. Zdrowe odżywianie bowiem, ma ogromny wpływ na stan serca.


Jak można mu pomóc…

Jak można mu pomóc. Stosując zdrowe odżywianie z zawartością odpowiednich tłuszczy dla serca oraz układu krążenia. Zdrowe odżywianie wspomagające zdrową pracę serca powinno się opierać na spożywaniu prostych i wielokrotnie nienasyconych kwasów tłuszczowych typu omega-3 oraz omega-6. Nasycone kwasy tłuszczowe mogą powodować choroby serca i układu krążenia, jak zawał czy wylew. Zdrowe odżywanie wspomagane przez nienasycone kwasy tłuszczowe, wpływają korzystnie na budowę ścianek tętnic, sprawiają, że są one gładkie i elastyczne.

Nienasycone kwasy tłuszczowe są preferowane…

zdrowe odżywianie

Foto: eco-catering.pl

Nienasycone kwasy tłuszczowe są preferowane dla uzyskiwania energii w celu utrzymania funkcji życiowych organizmu. Kwasy tłuszczowe omega-3, które zawierają ryby mają korzystny wpływ na układ krwionośny. Zdrowe odżywianie to również spożywanie warzyw, produktów zbożowych oraz olei roślinnych, a dla zdrowia serca, szczególnie zalecany jest olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>