Zdrowe odżywianie i zdrowe serce



Serce jest tylko jedno, więc należy o nie dbać. Jednak najczęściej zaczynamy się o nie troszczyć dopiero, gdy zaczyna chorować. Zdajemy sobie wtedy sprawę z tego, że można było temu zapobiec prowadząc zdrowy tryb życia oraz stosując zdrowe odżywianie. Zdrowe odżywianie bowiem, ma ogromny wpływ na stan serca. Jak można mu pomóc? Stosując zdrowe odżywianie z zawartością odpowiednich tłuszczy dla serca oraz układu krążenia.


Zdrowe odżywianie i zdrowe serce

Foto: eco-catering.pl


Zdrowe odżywianie wspomagające zdrową pracę serca powinno się opierać na spożywaniu prostych i wielokrotnie nienasyconych kwasów tłuszczowych typu omega-3 oraz omega-6. Nasycone kwasy tłuszczowe mogą powodować choroby serca i układu krążenia, jak zawał czy wylew. Zdrowe odżywanie wspomagane przez nienasycone kwasy tłuszczowe, wpływają korzystnie na budowę ścianek tętnic, sprawiają, że są one gładkie i elastyczne. Nienasycone kwasy tłuszczowe są preferowane dla uzyskiwania energii w celu utrzymania funkcji życiowych organizmu. Kwasy tłuszczowe omega-3, które zawierają ryby mają korzystny wpływ na układ krwionośny. Zdrowe odżywianie to również spożywanie warzyw, produktów zbożowych oraz olei roślinnych, a dla zdrowia serca, szczególnie zalecany jest olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek.




Brak komentarzy.

Dodaj komentarz



Śniadanie ze świeżych produktów to podstawa dnia i zdrowego odżywiania. Pamiętaj aby jeść jogurty owocowe oraz inne produkty mleczne. Zapraszamy do czytania naszego bloga na którym znajdziesz wiele przydatnych informacji na temat zdrowego odżywiania.